De Scouts zijn meisjes en jongens tussen de 11 en 15 jaar. De Scouts volgen geen vast verhaal of thema. De opkomsten zijn op zaterdagochtend van 10.00 uur tot 12.30 uur in het Scoutinggebouw De Helix in de Delftse Hout.

Een Scout ontwikkelt z’n eigen talenten. Er is ruimte voor iedere Scout. Daarom is Scouting ook zo veelzijdig. Pannenkoeken bakken, zeilen, internetten, bruggen bouwen van hout en touw, zingen, kamperen onder een zeiltje, schminken, boogschieten, theater, tochten lopen, vliegers maken…. je kunt het zo gek niet bedenken.

Als lid van de Scouts krijg je te maken met je eigen patrouille. Dit is een groepje waarmee je veel gaat samenwerken. De één is een kei in het lopen van tochten, de ander heeft binnen vijf minuten een vuurtje branden. In een patrouille leer je van elkaar.

Het hoogtepunt van elk jaar is het zomerkamp. Het ultieme avontuur; kamperen in een tent, je eigen potje koken, op pad met kaart en kompas. Niet wetend waar je ‘s avonds slapen zal. Maar vooral veel plezier beleven.

Voor meer informatie neem gerust contact op met de leiding.

Opkomst informatie

Elke zaterdag is er opkomst. De opkomst wordt geopend om 12:00 en zal worden gesloten rond 14:30. De locatie van de opkomst is de Helix, bieslandsepad 19, 2616 LL Delft (gelegen naast de kinderboerderij).

Algemeen contact emailadres voor de scouts:   scouts@scouting-hedera.nl