Geschiedenis

Het begon allemaal in 1933. In dat jaar werd de Bernardusgroep opgezet. Twee jaar later ontstond de Jozefgroep.

We maken een sprongetje in de tijd, het jaar 1946, in dit jaar werd de Agnesgroep opgericht. In 1972 werden de eerst genoemde groepen 1 Scoutinggroep en 4 jaar later in 1976 kwam de Agnesgroep ook bij deze fusie. Hieruit is in 1976 de Hederagroep ontstaan. Een aantal jaar daarna is de naam van de groep veranderd in Scouting Hedera.

Nadat Scouting Hedera vele verhuizingen had doorgemaakt (van de ene wijk in Delft naar een andere wijk in Delft) werd op 10 maart1990 haar eigen clubgebouw geopend, “De Helix”.

In 2001 bestond Scouting Hedera 25 jaar. Dit werd gevierd met een gezamenlijk kamp in Mook. Dit kamp stond in het teken Asterix en Obelix. Ook hebben alle leden en leiding een mooie badge gekregen.

In 2006 bestaat Scouting Hedera 30 jaar en dit werd gevierd met een gezamenlijk weekend in het eigen clubgebouw de Helix te Delft.