Per 15 November 2021 hebben wij een Wachtlijst op de Welpen Speltak.
Mocht u interesse hebben om zich in te schrijven op de wachtlijst neem dan contact op met het Leiding Team via onderstaande email.

De Welpen zijn meisjes en jongens tussen de 7 en 11 jaar.

De Welpen volgen het verhaal uit het Jungleboek, waarin Mowgli opgroeit bij de wolven. Wolvenkinderen heten welpen en zo komen we bij Scouting aan de naam Welpen.

Een officieel gedeelte bij Scouting is de installatie. Tijdens deze opkomst worden de nieuwe kinderen geïnstalleerd. De kinderen worden dan Welp en mogen vanaf dan de groene blouse dragen en uiteraard de Scouting Hedera das. Alle Welpen bij elkaar worden bij Scouting ook wel een horde genoemd. Een horde is weer opgesplitst in nesten.

Net als Mowgli leren de kinderen in deze groepjes allerlei spelletjes e.d. Bij Scouting leren de Welpen geen dierentaal, maar wel andere talen zoals geheimtaal.
Ook leren ze tekeningen begrijpen. Denk hierbij aan kaartlezen en plaatjes die bijvoorbeeld aangeven hoe je moet lopen bij een speurtocht.
De welpen leren hoe ze ongezien ergens moeten komen. Om goed voor zichzelf te kunnen zorgen leren ze bijvoorbeeld hutten bouwen van hout en touw en samen te spelen.

We doen veel spelletjes bij Scouting. Alle activiteiten worden spelenderwijs gebracht. Het belangrijkste is dat het leuk is om samen iets te doen. Er zijn soms opdrachten, waar je insignes mee kunt verdienen. De opdrachten doen de Welpen samen, zodat ze leren om samen te werken.

Eén keer per jaar gaan de Welpen op kamp. Dan slapen we met z’n allen in een clubhuis van een andere Scoutinggroep. Je leert elkaar goed kennen en beleeft extra speciale avonturen. Misschien is er wel een groot kampvuur of een dropping…

Heb je zin om mee te spelen met de Welpen, kom gerust een keertje kijken.

Opkomst informatie

Elke zaterdag is er opkomst. Om 09:30 zal de opkomst geopend worden en rond 11:30 zal de opkomst worden gesloten. De locatie van de opkomst is locatie ‘de Helix’ bieslandsepad 19, 2616 LL Delft (gelegen naast de kinderboerderij).

Algemeen contact emailadres voor de welpen:    welpen@scouting-hedera.nl